"Takový normální školní výlet"

02.07.2022

Dne 17. června jsme my, devátá třída, vyrazili společně s 11. ZŠ na sportovně-relaxační pobyt do Chorvatska. Noční přejezd autobusem ubíhal rychle a ráno hned po příjezdu nás už vítalo chorvatské sluníčko. Během odpoledních hodin jsme se ubytovávali v karavanech a postupně se seznamovali s kempem a žáky, teď už kamarády, z druhé školy.

Kemp, jak jsme po menší procházce zjistili, nabízel spoustu různých aktivit, jako např. beach volejbal, který jsme pak hrávali skoro každý večer, sportovní hřiště, ale také tu byla možnost pro hraní tenisu, minigolfu, nabízela se možnost projížďky na lodi, elektrokoloběžce a spoustu dalšího.

Druhý den ráno nás poprvé čekalo ranní cvičení, které se skládalo z běhu po trase dlouhé jeden kilometr a následnému plavání k bójkám. Voda pro některé byla studená, ale pro většinu to bylo po běhu dobré osvěžení a výborný startovák dne, na který se děti poté mohly každé ráno, s výjimkou nekonajícího se cvičení některý den, těšit. Program byl v rámci dopoledních hodin v rukou učitelů, kdy jsme společně šli na sportovní hřiště a hráli volejbal, basketbal, fotbal či se věnovali jiným sportovně pohybovým aktivitám. Po ranních společných aktivitách byla možnost zkusit si pod záštitou trenérů aqua zumbu , která nás tak bavila, že jsme si jeden z tanců zatančili společně i na naší závěrečné slavnosti, o které se dočtete v dalším článku.

Samotný odpolední program byl na nás, mohli jsme jít k bazénu, moři, hrát volejbal, někdy jsme volili pouze polehávání v karavanech, kde jsme hráli kostky a karty. Den byl zakončen večeří, kterou nám vozil milý pan Pepe, a kolem jedenácté hodiny následovala večerka.

Jedním ze zpestření pak pro nás byl jednoho pozdního odpoledne výlet lodí do města Vrsar, které nás zaujalo především svou historickou stránkou a svými malebnými uličkami. Dali jsme si zde i zmrzlinu, která se jen tak nevidí - nejenže byla obrovská, ale zmrzlináři to povýšili ještě o kousek výš, když některým kopečky zmrzliny házeli přímo do pusy.

Dalším zpestřením byla čtvrteční návštěva města Poreč. Rušné přístavní městečko si nás také získalo svými překvapivými kontrasty, ale také především báječnou pizzou, která byla tak obrovská, že jsme ji, i jako velmi početná skupina, nedokázali sníst celou. Zpátky z města jsme se vydali vodním taxíkem, který se skoro pro nás všechny stal největším zážitkem z celého Chorvatska.

Náš pobyt v Chorvatsku se poté už pomalu chýlil ke konci a my jsme plni nových zážitků v sobotu večer, po týdnu stráveného pobytu, odjížděli domů.

Rádi bychom proto za celou třídu moc poděkovali panu řediteli za uskutečnění tohoto prožitkového pobytu a dalším deváťákům již v úplném závěru popřáli, aby si Chorvatsko užili alespoň z části tak, jako my.